Er Kokosmælk Low FODMAP?

Ja, kokosmælk er Low FODMAP og det kan derfor godt lade sig gøre at lave opskrifter indeholdende kokosmælk.

Der er dog en begrænsning på hvor meget kokosmælk du kan få per måltid. Kokosmælk er low FODMAP ved 60 g, men herover bliver det mere usikkert om du kan bruge det, da niveauet af FODMAPs stiger. Det er en fødevarer du kan teste når du når til testfasen.

Test Kokosmælk med Low FODMAP Lifestyle

🗓️ Lav en Low FODMAP madplan
🍳 Mange Low FODMAP opskrifter
🎓 Lør om Low FODMAP Diæten
✅ Test og gem fødevarer

Selvom almindelig kokosmælk på dåse, som vi kender det bedst, er low FODMAP ved 60 g, så skal du være opmærksom på at der findes tilfælde hvor kokosmælk ikke er low FODMAP.

Disse typer kokosmælk er IKKE low FODMAP:

  • Kokosmælk med inulin
  • Engelsk langtidsholdbar kokosmælk (UHT), medmindre det er usødet

Har du flere spørgsmål til Low FODMAP diæten el. specifikt til denne fødevarer, så anbefaler jeg at du downloader den danske app: Low FODMAP Lifestyle.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *